8 شیوه برای کاهش چربی شکمی

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
8 شیوه برای کاهش چربی شکمی
#1
شایع ترین دلیلی که تعداد بسیاری از خانم ها در کلاس های ورزشی و ژیمناستیک شرکت می کنند این است که می خواهند چربی شکمی خود را کاهش دهند. حال در اینجا به امتحان چندشیوه مفید برای کاهش چربی شکمی ، بدون دنبال نمودن یک برنامه سخت ورزشی می پردازیم.

 
مجله پیام سلامتی: شایع ترین دلیلی که تعداد بسیاری از خانم ها در کلاس های ورزشی و ژیمناستیک شرکت می کنند این است که می خواهند چربی شکمی خود را کاهش دهند. حال دراینجا به امتحان چند شیوه مفید برای کاهش چربی شکمی ، بدون دنبال نمودن یک برنامه سختورزشی می پردازیم: 

1- در مصرف مواد غذایی ، اعتدال را رعایت کنید 

« خوب » و یا « بد » بودن مواد غذایی مفهومی ندارد. در واقع ، مصرف میزان بسیار زیادی از هر نوع ماده غذایی ، بد و مضر می باشد و اگر شما فقط سبزیجات و میوه جات مصرف کنید و از صرف مواد غذایی دیگر اجتناب کنید ، در این صورت این شیوه غذایی نیز می تواند زیان آور باشد و این به معنی آن نیست که تنها به دلیل آن که یک ماده غذایی ، کم چرب یا فاقد چربی است ، می توانید هر میزان از آن را که می خواهید میل کنید. 
[تصویر:  652784_493.jpg]

اکثر مواد غذایی بدون چربی یا کم چرب نیز دارای کالری بسیار زیادی هستند. از این رو ، هر ماده غذایی را به اعتدال مصرف کنید و مواد غذایی را که حاوی میزان بسیار زیادی نمک ، قند یا چربیهستند ، به طور کلی از برنامه غذایی خود ، حذف نکنید. 

2- به انجام ورزش های هوازی بپردازید 

اکثر افراد ، تمرینات ورزشی استقامتی را به عنوان یکی از بهترین شیوه ها برای از بین بردن چربیشکمی در نظر می گیرند اما انجام ورزش های هوازی می تواند شما را در این مورد ، سریع تر بهنتیجه برساند زیرا این نوع ورزش ها تقریبا 67 درصد بیشتر از تمرینات ورزشی استقامتی کالریسوزانده و چربی شکمی را بسیار کاهش می دهند. 

4 تا 5 روز در هفته به انجام حرکات و تمرینات ورزشی بپردازید و برای متناسب نمودن شکم ، انجامورزش های هوازی را به ورزش های استقامتی بیفزایید. همچنین ورزش های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید در هر مکانی به انجام آنها بپردازید. 

3- مواد غذایی حاوی چربی های سالم مصرف کنید 

افرادی که در اطراف شکم چربی اضافه دارند ، آن به علت نداشتن یک رژیم و برنامه غذایی فاقدچربی و همچنین عدم وجود چربی های سالم در برنامه غذایی شان می باشد. به همین دلیل مواد غذایی مصرف کنید که حاوی چربی های سالم باشد مانند آواکادو ، ماهی و روغن زیتون؛ و کربوهیدرات های خالص مانند برنج سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید. 

ادامه دادن به مصرف چربی های سالم و در همان حال حذف چربی های مضر از برنامه غذایی ، یکی از بهترین شیوه ها برای کاهش چربی شکمی است. یک قطعه نان سبوس دار همراه باآواکادو و لیموترش و برش های نازکی از فلفل ، بهترین میان وعده برای مبارزه با چربی شکمی است. 

4- به صورت یک در میان رژیم غذایی بگیرید 

بعضی از افراد بر این عقیده هستند که داشتن رژیم غذایی به صورت یک در میان ، تداوم پذیر و شیوه آسانی برای کاهش وزن است. تحقیقات و بررسی های انجام شده اخیر ، نشان داده است افرادی که به طور یک در میان به میزان 25 درصد ، کالی کمتری مصرف می کنند ، در ظرف 8 هفته ، 15 کیلوگرم از وزن خود راکاهش می دهند. 

یک روز مواد غذایی را به میزان 1500 کالری مصرف کنید و سپس روز بعد به میزان معمولی وهمیشگی خود ، غذا میل کنید. برای کسب بیشترین بهره ، رژیم غذایی خود را حتی در روزهای تعطیل نیز رعایت کنید و به طور مرتب و منظم به انجام حرکات و تمرینات ورزشی بپردازید. 

5- فیبرهای قابل حل مصرف کنید 

بین فیبرهای قابل حل و چربی شکمی نیز ارتباطی وجود دارد. هر چه9 میزان بیشتری فیبر قابل حلمصرف کنید ، به همان نسبت نیز کمتر دچار چربی شکمی خواهید شد. فیبرهای قابل حل در نخودفرنگی ، جو دو سر ، انواع لوبیا ، مرکبات ، سیب ، هویج و غیره یافت می شود. بنابراین ، ادامه دادن و دنبال نمودن رژیم غذایی تا اندازه ای آسان است. در روز حداقل 10 گرم معادل با یک فنجانلوبیا چیتی ، 2 عدد سیب کوچک یا یک فنجان لوبیا سبز مصرف کنید. 
[تصویر:  650430_575.jpg]
[font=Tahoma]
6- [size=medium]کنترل در مصرف قند را جدی بگیرید 


آنچه که [size=medium]ما می دانیم این است که باید مصرف قند را از [url=http://azimi74.miyanali.com/1644/%D9%87%D9%85%D9%87_%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان