20 ورزش مفید برای درد شانه

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
20 ورزش مفید برای درد شانه
#1
ورزش مفید برای درد شانه 
شانه شامل چهار عضله و تاندون است که اطراف مفاصل شانه را پر کرده اند. آسیب سرشانه یکی از دلیل بروز درد شانهمی باشد. ورزش شانه یکی از مهم ترین درمان ها برای دردهای شانه و یکی از درمان های توانبخشی بعد از جراحیمی باشد. ورزش به کارآیی بهتر عضلات کمک می کند. توانبخشی شانه بر روی انعطاف پذیری و استحکام شانه اثر می گذارد.


[تصویر:  hhs445.jpg]
افرادی که دارای درد شانه می باشند ، غالبا از سفتی شانه شکایت می کنند ، آنها به سختی موهای خود را شانه می کنند و به سختی دستان شان را به پشت خود می رسانند. 
اگر ورزش های نامناسبی انجام دهید ، ممکن است اعضلات شانه صدمه ببینند و ملتهب گردند. لذا قبل از انجام هر نوع ورزشی ، باید از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید ورزش کنید یا نه؟ 
در برخی از دردهای شانه ای ، ورزش کششی مهم ترین بخش درمان را شامل می شود. کشش کمک می کند تاعضلات شل شوند و از خشکی درآیند و به راحتی بتوانند بچرخند.یکی از مهم ترین دلایل سفتی شانه ، چسبندگی capsulitis و شانه یخ زده می باشد. این امر موجب بی حرکتی شانه ، بعد از صدمه و یا جراحی می گردد. 
8 نمونه ورزش کششی برای بهبود درد شانه
[تصویر:  hhs444.jpg]
1- ورزش ساده شانه 
چرخش شانه باعث رفع فشار از عضلات شانه و آرامش آن ها می گردد. به جلو خم شوید و یکی از دست های خود راآویزان کنید. به طور فرضی ، یک دایره با دست تان بکشید. با دست دیگر خود ، میز یا صندلی را بگیرید.
[تصویر:  hhs443.jpg]
2- کشش گردن و پشت 
بسیاری از دردهای شانه به سبب بد نشستن و فشار بر روی عضلات کمر و گردن به وجود می آید. شانه را به طور دایرهوار ، به پشت و عقب بچرخانید. ابتدا از یک دایره کوچک شروع کرده تا به دایره بزرگ تر برسید. 10 بار به سمت جلو و 10 بار به سمت عقب ، شانه خود را بچرخانید.
[تصویر:  hhs442.jpg]
3- کشش پشت 
روی یک صندلی بنشینید. خود را کاملا به جلو خم کنید. دست ها و سر خود را آویزان کنید. شکم با ران پا باید در تماس باشد. 30 ثانیه در این حالت بمانید. 
4- کشش پشت و شانه 
مثل حالت قبل بنشینید. پاهای خود را به عرض شانه باز کنید. دست های خود را از پشت ساق پا بگذرانید و قوزک پا رابگیرید. سپس به آرامی ، شانه ها و قسمت بالایی کمر را بکشید. خود را در این حالت به مدت 30 ثانیه نگاه دارید.
[تصویر:  hhs441.jpg]
5- کشش عضله دو سر بازو و بازو 
دست راست خود را مستقیم روبروی خود قرار دهید ( کف دست بالا باشد ) . با دست دیگر انگشتان دست راست خود رابگیرید و انگشتان دست راست را به عقب بکشید. این کار را برای 20 دقیقه انجام دهید و بعد با دست دیگر این کشش راانجام دهید.
6- کشش بازو 
دست راست خود را مستقیم روبروی خود قرار دهید. دست خود را به سمت پایین بیاورید ، طوری که انگشتان به سمتکف زمین باشند. با دست چپ ، انگشتان را به طرف خود بکشید. این کار را برای 20 دقیقه انجام دهید و بعد با دست دیگر این کشش را انجام دهید.
[تصویر:  hhs440.jpg]
7- کشش گردن 
دست راست خود را پشت تان قرار دهید. دست چپ خود را روی سرتان گذاشته و سر خود را به سمت چپ خم کرده وگردن خود را بکشید. سپس رها کنید . سپس جای دست ها را عوض کنید ، یعنی دست راست را روی سر گذاشته وگردن را به راست خم کنید ، در حالی که دست چپ تان در پشت بدن قرار دارد. این کشش را 10 بار با هر دو دست انجام دهید.
[تصویر:  hhs439.jpg]
8- کشش چرخش شانه 
روی یک صندلی بنشینید. گردن خود را به سمت پایین خم کنید. دستان خود را مستقیم روبروی خود قرار دهید. سپس آنها را بچرخانید. دست های خود را به شکل ضربدری قرار دهید ، طوری که کف دست هایتان روی هم قرار گیرد. اینکشش را برای 30 ثانیه انجام دهید. 
  
چند نوع ورزش برای تقویت شانه
[تصویر:  hhs438.jpg]
[align=justify][font=Tahoma]1- بالا بردن [size=small]شانه 
بایستید. با آرنج صاف ، دست خود را روی دیوار قرار داده و انگشتان دست را روی دیوار بالا ببرید. سپس10 ثانیه نگه دارید. این حرکت [url=http://mahsa6720002001.miyanali.com/33/_%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DA%AF%D9%88_%D8%B1%D8%
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان