۹ صبحانه ی بد که شما را چاق میکنند

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۹ صبحانه ی بد که شما را چاق میکنند
#1
بعضی مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است صبحانه برای کاهش وزن یا حفظ وزن سالم ضروری نباشد ، اما این بدان معنا نیست که نخوردن صبحانه ، یک عادت سالم به شمار می‌آید.

 
وب سایت تناسب اندام: اخیرا اخبار زیادی در مورد صبحانه شنیده می‌شود ، هم خوب و هم بد. بعضی مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است صبحانه برای کاهش وزن یا حفظ وزن سالم ضروری نباشد ، اما این بدان معنا نیست که نخوردن صبحانه ، یک عادت سالم به شمار می‌آید. یکصبحانه‌ی با کیفیت بالا ، می‌تواند کمک کند روز خوبی را شروع کنید و به شما انرژی پایداری برایسوخت‌رسانی در طول روز می‌دهد ، از هوس‌های غذایی جلوگیری می‌کند ، و به کاهش خطر ابتلابه برخی بیماری‌های مزمن هم کمک می‌کند. 
[تصویر:  606344_109.jpg]
[align=right][font=Tahoma]
[size=medium]در این مقاله ۹ تا از بدترین انتخاب‌ها برای صبحانه ، و پس از آن انتخاب‌های برتر ما برای اینکه روزتانرا سالم و پر انرژی شروع کنید ، به شما معرفی می‌شود: 


بدترین صبحانه شماره ۱: صبحانه نخوردن! 

در حالی که یک کارآزمایی بالینی انسانی جدید ، گزارش داده که خوردن صبحانه برای کاهش وزن ضروری نیست ، اما مطالعات بسیار دیگری وجود دارند که خلاف آن را نشان می‌دهند. در بزرگترین آزمون از افراد رژیم گیرنده‌ی موفق ، ۷۸ درصد گزارش کردند که هر روز صبحانه می‌خوردند. با اینحال ، نزدیک به ۱/۴ بزرگسالان در ایالات متحده از اولین وعده‌ی غذایی‌شان در روز صرفنظر می‌کنند ، و این مساله خطر ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. 

بعلاوه ، تحقیقی در دانشگاه هاروارد گزارش داده که احتمال ابتلا به بیماری قلبی در مردانی کهصبحانه نمی‌خوردند ، ۲۷ بیشتر بود ، و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در خانم‌هایی که صبحانهنمی‌خوردند ، ۲۸ بالاتر بود. 

خوردن صبحانه ممکن است به شما انرژی بیشتری بدهد: یک تحقیق ، دریافته افرادی که صبحانهمی‌خورند ، در طول روز از طریق افزایش فعالیت‌های روزانه ، ۴۰۰ کالری بیشتر می‌سوزانند. 

بدترین صبحانه شماره ۲: اسموتی‌ها 

اگر خودتان اسموتی درست کنید ، گزینه‌های سالمی‌ هستند ، اما اسموتی‌های آماده ممکن است بیشتر از یک ساندویچ همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده کالری داشته باشند! بعنوان مثال ، یکاسموتی شکلات با کره‌ی بادام زمینی در هر وعده ، ۸۷۰ کالری ، و یک اسموتی حاوی انبه و دانه‌ی چیا ، در هر وعده‌ی ۸۰۰ گرمی ۵۰۰ کالری ، ۸۵ گرم قند ( نزدیک به ۲۱ قاشق چایخوری ) دارد. 

حتی اسموتی‌هایی که در فروشگاه مواد غذایی وجود دارند نیز می‌توانند به اندازه‌ی نوشابه قندداشته باشند ، و علی‌رغم طعمی که دارند ، قسمت بیشترشان از آب سیب است. 

انتخاب ما: از اسموتی‌های خانگی بر پایه‌ی ماست یونانی ، میوه‌های یخ زده ( بدون شکر افزوده ) وشیر لذت ببرید. 

بدترین صبحانه شماره ۳: آب میوه‌ها 

با وجود آنکه کالری آنها کمتر از اسموتی‌ها می‌باشد و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند ، اما راه خوبی برای شروع روزتان نیستند! چون اکثر آن‌ها فاقد فیبر سیر کننده بوده و اغلب ، بیشتر از یک نوشابه قند طبیعی دارند. منابع مایع قندهای طبیعی ، در مقایسه با خوردن مواد غذایی جامد با همان ارزش غذایی ( بعنوان مثال آب سیب در مقابل سیب کامل ) ، باعث افزایش سریع‌تر قند خون و سطوح انسولین می‌شوند. محققان در مجله BMJ گزارش داده‌اند که آب میوه باافزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. 

انتخاب ما: بجای نوشیدن آب میوه ، میوه بخورید. صبحانه‌ای با میوه‌های کامل و پروتئین بدون چربیانتخاب کنید ، مانند یک کاسه ماست یونانی با انواع توت‌های تازه یا موز خرد شده. 

بدترین صبحانه شماره ۴: صبحانه‌ی کوچک 

صبحانه‌های کوچک‌تر ممکن است برعکس آنچه بنظر می‌آید ، باعث افزایش دور کمر شما شوند! درمطالعه‌ای که در مجله‌ی چاقی منتشر شد ، ۹۳ زن چاق مبتلا به سندرم متابولیک به دو گروه رژیمی‌که هر کدام ۱۴۰۰ کالری مصرف می‌کردند تقسیم شدند. 

[size=medium]یک گروه ، یک
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان