چربی های دور کمر را با این حرکات از بین ببرید!

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چربی های دور کمر را با این حرکات از بین ببرید!
#1
وقتی پای چربی‏های کیسه برنجی پهلوها در میان باشد ، حتما در انتخاب لباس مناسب دچارمشکل می‌شوید. هر لباس خوش‌دوخت و خوش‌رنگی را که بر تن می‌کنید باز هم این چربی‏ها نمایان می‌شوند.

  
مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: وقتی پای چربی‏های کیسه برنجی پهلوها در میان باشد ، حتما درانتخاب لباس مناسب دچار مشکل می‌شوید. هر لباس خوش‌دوخت و خوش‌رنگی را که بر تن می‌کنید باز هم این چربی‏ها نمایان می‌شوند؛ مگر اینکه سراغ لباس‏های رنگ تیره با سایز بزرگ بروید که باز هم این چاره کار نیست. این چربی‏‌ها خانم و آقا نمی‏شناسد و نه‌تنها خانم‏ها بلکه برخی ازآقایان هم از این مشکل رنج می‏برند. به همین دلیل اگر زودتر فکری به حال این چربی‏ها که درست درپهلوها جا خوش کرده‏اند نکنید ، به‌زودی دچار مشکل خواهید شد. 

اولین قانونی که باید رعایت کنید اجرای یک رژیم غذایی صحیح و علمی است و بعد از آن انجام ورزش‏های هوازی و حرکات ورزشی مربوط به تمام نقاط بدن که می‏تواند در کاهش این چربی‏ها موثر باشد. در این شماره بهزاد زارع دارای مدرک  عالی مربیگری از کمیته ملی المپیک چند حرکتورزشی را به شما معرفی ‏می‌کند که با کمک این حرکات می‏توانید از شر این کیسه‌های برنج که درکاهش اعتماد به نفس‌تان بی‏تاثیر نبوده است ، خلاص شوید. 

عضلات لگن 



[تصویر:  588957_745.jpg]


برای انجام حرکت اول بهتر است برای حفظ تعادل از یک دیوار خالی کمک بگیرید. ابتدا دست‏های‌تانرا صاف کنید و روی دیوار قرار دهید. فاصله‏ای که باید با دیوار داشته باشید 30 سانتی‌متر است. طبق عکس روبه‌روی دیوار ایستاده و پای راست را از ناحیه لگن به سمت عقب تا جایی که امکان دارد بلند کنید. وقتی پا را به سمت عقب بلند می‌کنید خواه‌ناخواه از ناحیه زانو ، پا کمی خم می‏شود که طبیعی است به همین خاطر نیازی به صاف نگه داشتن زانوها نیست. برای انجام اینکار باید 30 بار پا را بلند کرده و دوباره به حالت اول بازگردانید. سپس برای استراحت دادن پای راست ، پای چپ را بلند کنید. این حرکت در پنج ست 30 تایی انجام می‏شود. 
حرکت موازی 



[تصویر:  588958_329.jpg]


حرکت دوم تا حدودی مانند حرکت اول است و تنها تفاوتش این است که روی زمین انجام می‏شود. همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید دو کف دست را روی زمین گذاشته و پاها را به صورت دوزانو به موازات دست‌ها قرار دهید. بعد از اینکه در حالت مناسب قرار گرفتید ، ابتدا پای راست را بهسمت عقب در جهت بالا بلند ‏کنید. این حرکت باید به صورت سه ست 20 تا 30 تایی انجام دادهشود. 
عضلات کمر 



[تصویر:  588959_762.jpg]


به پشت روی زمین دراز کشیده و پاها را جمع کنید. در این حالت سعی کنید با کمک عضلات ، کمررا به سمت بالا بکشید. این حرکت بهتر است طوری انجام شود که به کمرتان فشاری وارد نشود. انعطاف‌پذیری بدن افراد با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل برخی از افراد می‏توانند کمر خود رابالاتر و برخی دیگر در زاویه پایین‌تر آن را حرکت دهند. اگر بیش از اندازه کمر خود را بلند کنید ، ممکن است به کمرتان آسیب وارد شود. حرکت سوم هم مانند حرکت قبل به صورت سه ست 20 تایی انجام می‏شود. 
بلند کردن کمر 



[تصویر:  588960_896.jpg]


به تصویر مقابل توجه کنید ، دقیقا مانند شکل باید این حرکت انجام شود. روی شکم دراز بکشید و سپس دست‌ها را در کنار سر قرار دهید. برای قرار دادن دست‏ها نیازی به زاویه خاصی نیست و تنهانکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که دست‏ها در جای درست قرار گرفته شوند سپس باکمک دست‏ها کمر را بلند کنید. این حرکت برای افرادی که مبتدی هستند و هنوز عضلات‌شان بهانجام حرکات ورزشی عادت نکرده است تا حدودی دشوار است. همچنین این افراد بهتر است دردفعات اول به کمر خود فشار وارد نکنند و به همان اندازه‏ای که کمر قادر به بلند شدن است ، اکتفا کنند. 
حرکت انقباضی 



[align=center][تصویر:  588961_870.jpg]


همانطور که روی [size=medium]زمین دراز کشیده‏اید حرکت پنجم را انجام ‏دهید. دوباره شکم را روی زمین قرارداده و دست‏ها را مطابق شکل نگه دارید. بعد از آن هر دو پا را تا جایی که امکان دارد از روی زمینبلند کنید و به سمت پشت بکشید. این حرکت مانند حرکات قبلی نیست زیرا هر دو پا با هم بلندمی‏شوند در صورتی که در مراحل گذشته هر یک [url=http://azizi.miyanali.com/34/%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D9%87%D9%85_%D8%A7%D8%B2_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%BA%DB%8C%D8%B1_%D8%A7
پاسخ
#2
تا جایی که من می دونم چربی سوزی موضعی نداریم!َ
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان