مواد غذايي چربي سوز

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مواد غذايي چربي سوز
#1
Tongue 
يک سري مواد غذايي وجود دارد که به نام " غذاهايي با کالري منفي " (negative calorie foods) معروف هستند. اين مواد غذايي نسبت به ساير مواد، انرژي بيشتري براي هضم خود نياز دارند، يعني بدن انرژي بيشتري براي هضم آنها مي سوزاند و در عين حال بدن نمي تواند کالري زيادي از آنها براي خود ذخيره کند. پس علاوه بر اينکه باعث سوخت چربي ها مي شوند، کمتر به چربي تبديل شده و ذخيره مي شوند.
مواد غذايي داراي چربي، پروتئين، کربوهيدرات، کالري، ويتامين و املاح هستند.

ويتامين ها، بافت هاي بدن را تحريک مي کنند تا آنزيم توليد کنند که اين آنزيم ها باعث تجزيه و مصرف انرژي موجود در غذاها مي شوند. بنابراين غذاهايي با کالري منفي، غذاهاي غني از ويتامين و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژي حاصل از خود مي شوند، بلکه انرژي اضافي موجود در طي عمل هضم را مصرف مي کنند.

البته مصرف اينگونه مواد غذايي زماني در کاهش وزن مؤثر است که غذاهاي پُرکالري و فاقد مواد مغذي مثل انواع تنقلات ، چيپس و ... را مصرف نکنيد.

مواد غذايي با کالري منفي (negative calorie foods) ياچربي سوز شامل انواع مختلفي از ميوه ها و سبزي ها است که من آنها را براي شما نام مي برم :

از سبزي ها: مارچوبه - چغندر - کلم - کلم بروکلي - هويج - گل کلم - کرفس - کاسني - فلفل قرمز - خيار - شاهي - سير - لوبيا سبز - کاهو - پياز - تربچه - اسفناج - شلغم و کدو سبز است.

از ميوه ها: سيب - زغال اخته - طالبي و گرمک - گريپ فوروت - ليمو ترش - انبه - پرتقال - هلو - آناناس - تمشک - توت فرنگي - گوجه فرنگي - نارنگي و هندوانه است
پاسخ
 تشکر شده توسط: abbassi


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان