بهترین زمان برای تمرینات چربی سوزی کدام است؟

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین زمان برای تمرینات چربی سوزی کدام است؟
#1
امروزه خیلی ها به دنبال استفاده بهینه از زمان هستند تا در کمترین زمان به بیشترین نتیجه برسند؛ یکی از این موارد چربی سوزی و کاهش وزن است ، اما همیشه این سوال برای اکثر افراد وجود دارد که بهترین زمان برای چربی سوزی و کاهش وزن چیست؟

 
وب سایت علم ورزش -  رامیار نجفی: امروزه خیلی ها به دنبال استفاده بهینه از زمان هستند تا درکمترین زمان به بیشترین نتیجه برسند؛ یکی از این موارد چربی سوزی و کاهش وزن است ، اما همیشه این سوال برای اکثر افراد وجود دارد که بهترین زمان برای چربی سوزی و کاهش وزن چیست؟ مطالب زیادی را پیرامون این موضوع مطالعه کردیم تا به نتیجه درستی برسیم اما بیشترمنابع اشاره درستی به این موضوع نداشتند؛ بنابراین سعی کردیم با اکتفا به تحقیقات انجام شدهموضوع را بررسی کنیم. 
[تصویر:  574086_179.jpg]

اولین تحقیق 

در یک تحقیق که اخیراً در روزنامه The New York Times به چاپ رسید ، پیشنهاد می کند کهورزش در صبح قبل از خوردن صبحانه به سرعت کاهش وزن کمک می کند و سطح انرژی دردسترس بدن را در طول روز برای چربی سوزی ارتقاء می دهد. 

یکی از دلایلی که باعث می شود ورزش در صبح زود منجر به کاهش وزن یا حتی ثبات وزن شود این است که بدن را مجبور به استفاده از ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی در دسترس می کند که این امر خود باعث سوزاندن انرژی کسب شده از غذاهایی می شود که به تازگی مصرف کرده اید. 

در یک پژوهش که در سال ۲۰۱۰ انجام شد ، ۲۸ مرد جوان ۶ هفته در یک برنامه رژیمی سنگین که شامل ۳۰ درصد کالری بیشتر و ۵۰ درصد چربی بیشتر نسبت به قبل بود ، شرکت کردند. گروهی ازآنان فقط رژیم غذایی را دریافت کردند و گروهی دیگر علاوه بر رژیم غذایی تمرین منظم روزانه را نیز انجام می داند. 

از این گروه تمرین روزانه که به دو گروه تقسیم شده بودند ، نصف آنان اولین کاری که هر روز صبحانجام می دادند ورزش کردن بود. نصف دیگر این گروه بعد از صرف صبحانه پر کربوهیدرات ورزش می کردند. گروهی که صبح زود ورزش می کردند همین صبحانه را اما بعد از اتمام تمرین مصرف می کردند. 
[تصویر:  574085_497.jpg]
[align=right][font=Tahoma]
بعد [size=medium]از اتمام دوره پژوهش ، گروهی که فقط رژیم غذایی را دریافت کرده بودند ، افزایش وزن قابل توجهی پیدا کردند. گروهی که بعد از صرف صبحانه ورزش می کردند ، افزایش وزن ناچیزی پیدا کردند. در مقایسه با این دو گروه ، گروهی که قبل از صرف صبحانه ورزش می کردند ، هیچ گونه افزایش وزنی پیدا نکردند. آن ها حتی قادر بودند غذای بیشتری نسبت به دو گروه دیگر در روز مصرف کنند ، بدون اینکه دچار افزایش وزن شوند. 


تحقیق دوم 

با توجه به این تحقیق کوچک و کوتاه مدت که شامل مردان جوان و یک برنامه غذایی ویژه بود نمی توان نتایج دقیقی از آن استخراج کرد. 

نکته مهم این است که گروهی که قبل از صبحانه ورزش می کردند ، کاهش وزن پیدا نکردند ، آن ها فقط دچار افزایش وزن نشدند. به گفته نویسنده مقاله "تنها نتیجه تجربی حاصل از این مقاله این است ورزش در صبح با معده خالی نسبت به همان مقدار تمرین اما با معده پر تأثیر گذار تر است." 

پژوهشی دیگر در این راستا مشخص می کند چرا زمان بندی در ورزش مهم است. در این مطالعه دوگروه از مردان دویدن روی تردمیل را انجام می دادند تا اینکه ۴۰۰ کیلو کالری بسوزانند ( کالری معادلیک وعده غذایی کوچک ) . 

یک گروه دویدن روی تردمیل را با معده خالی انجام می داد در حالی که گروه دیگر یک ساعت قبل ازدویدن یک صبحانه معادل ۴۰۰ کیلوکالری مصرف می کرد. 

[size=medium]همه دونده ها در طول تمرین چربی بدن خود را از دست دادند و در حالت چربی سوزی بالایی بعد ازاتمام تمرین [url=http://azizi.miyanali.com/38/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87_%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AC_%D8%A8%D8%A7_%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF_%D9%85%DB%8C%D8%A
پاسخ
#2
مرسی ممنون از مطلب عالی شما.
پاسخ
 تشکر شده توسط: saeed


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان