برطرف کردن نقاط ضعف با آرنولد

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برطرف کردن نقاط ضعف با آرنولد
#1
برطرف کردن نقاط ضعف با یک استوره

شوک درمانی موضعی با آرنولد

نقاط ضعف بدن را برطرف کنید تا به ظاهری تکامل یافته برسید. آرنولد شما را در برخی نواحی حساس بدن راهنمایی می کند تا بتوانید فیزیکی کامل را پرورش دهید. طی اینسال هایی که بدنسازی را دنبال می کردم بدنسازان بی شماری را دیده ام و برایم واضح شده بهترین ورزشکاران هم در بدن خود ضعف هایی دارند. بعضی ها بازوهای کوچکی دارند ، برخی دیگر پاهایشان ضعف دارد و من خودم ساق های کوچکی داشتم. اما نکته مهم درباره بدنسازی این است که باید قدرت لازم برای تمرکز کردن روی ضعف ها را داشته باشید و آن را تبدیل به نقطه قوت کنید. اینجا چند نکته رایج درباره ضعف های بدن وجود دارد که اشاره می کنم شاید مشکل شما هم باشد.
 
ضعف: جلوبازوهای کوچک
راه حل: جلوبازو هالتر نشسته ؛ در حرکت جلوبازو هالتر نمی شود وزنه را خیلی سنگین انتخاب کرد چرا که حالت مکانیکی بدن طوری است که در بخش پائین حرکتضعیف هستید ( از جایی که بازو آویزان است تا خم شدن 90 درجه آن ، عضله خیلی ضعیف است ) . همین مسئله باعث می شود که شما ناچار شوید وزنه های سبک تری انتخاب کنید در حالی که در نیمه بالایی حرکت قوی تر هستید. انجام جلوبازو هالتر درحالت نشسته یعنی که شما فقط نیمه بالایی حرکت جلوبازو ایستاده را اجرا می کنید و این اجازه را می دهد وزنه های سنگین تری را استفاده کنید. روی لبه یک میز بنشینید و هالتر را روی ران ها قرار دهید. فقط همین حرکت را نیمه اجرا کنید و باقی حرکات جلوبازورا با دامنه کامل انجام دهید.
 
ضعف: ساق های کوچک
راه حل : تری ست ؛ وقتی که ساق های کوچکی دارید لازم است که دفعات مقدار و شدت تمرین را روی آن زیاد کنید و این در کل برای همه عضلات پائین تنه صادق است. اگر ساق های شما فاقد سایز مناسب هستند آنها را 3 الی 4 روز در هفته تمرین دهید یا سعی کنید 3 الی 4 تری ست متشکل از ساق نشسته ، ساق ایستاده و ساق خمیده را هر کدام با 15 الی 20 تکرار اجرا کنید.
 
ضعف: ران های ضعیف
راه حل: اسکوات از جلو ؛ هر ورزشکار خوبی می داند اسکوات بهترین حرکت برایتولید سایز در پاهاست. وقتی که اسکوات استاندارد را اجرا می کنید غیرممکن است بتوانید درگیری عضلات ران و پشت پا را تفکیک کنید. یک راه ساده ( و البته به لحاظ فیزیکی دشوار ) وجود دارد که با آن می شود درگیری عضلات ران را مورد تأکید قرار داد و نقش عضلات نشیمن گاه و پشت پا را کمتر کرد. اسکوات از جلو پاسخ است. اسکوات بامیله هالتر که روی شانه از جلو قرار دارد باعث می شود بالاتنه را صاف نگهدارید و در این حالت بیشترین فشار به عضلات چهار سر ران وارد می شود.
 
ضعف: شانه های باریک
راه حل: نشر از جانب سنگین ؛ برای ایجاد قطر در عضلات کناری شانه می توانید باوزنه هایی سنگین نشر از جانب را انجام دهید تا شوک وارد کنید. هیچ کسی این حرکترا سنگین انجام نمی دهد و همه در آن سبک کار می کنند. بنابراین اگر معمولاً نشر را با12 کیلو وزنه و 10 کیلو انجام می دهید حالا بیائید یک سری هم به دمبل 15 یا 17.5 بزنید و ست های 6 الی 8 تکراری انجام دهید ، اگر لازم بود که مقداری تقلب کنید هم اشکالی ندارد.
پاسخ
#2
دوستان عزیز سوالات مربوط به تمرینات بدون هوازی را در این قسمت مطرح نمایند
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان