اگر شکمی شش تکه میخواهید....

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اگر شکمی شش تکه میخواهید....
#1
خیلی ها فکر می کنند که با تمرین و داشتن رژیم غذایی سالم می توانند به نتیجه برسند و ازداشتن شکم صاف و عضلات شش تکه لذت ببرند ، اما چند عامل مهم دیگر نیز هستند که می توانند بهتر و سریع تر شما را به عضلات شش تکه برسانند.

 
مجله اینترنتی علم ورزش - ندا شمس: شاید برای تان جای سوال باشد که چرا با وجود تمریناتروزانه هنوز از شر چربی شکم خلاص نمی شوید؟ خیلی ها فکر می کنند که با تمرین و داشتنرژیم غذایی سالم می توانند به نتیجه برسند و از داشتن شکم صاف و عضلات شش تکه لذت ببرند ، اما چند عامل مهم دیگر نیز هستند که می توانند بهتر و سریع تر شما را به عضلات شش تکه برسانند. 



[تصویر:  573997_275.jpg]


تمرینات هوازی به تنهایی کافی نیست 

این یک واقعیت است و باید بدانید که تمرینات هوازی به تنهایی برای سوزاندن چربی شکم کافی نیست و شما باید تمرینات قدرتی یا وزنه را نیز به روند برنامه خود اضافه کنید. چرا؟ چون تمرینات قدرتی توده عضلانی را افزایش می دهند و چون عضلات فعالیت متابولیکی شدیدتری نسبت بهچربی ها دارند ( انرژی بیشتری برای زنده بودن نیاز دارد ) ، به همین علت شما چربی بیشتری خواهید سوزاند. 

استرس باعث چربی شکم می شود 

 استرس عامل چربی شکمی است. چون وزن شما تحت تأثیر هورمون هایی است که کورتیزول ، انسولین و لپتین نامیده می شود. 

کورتیزول: هورمون استرس است که باعث ذخیره کردن چربی می شود. اگر شما بدنتان را تحتاسترس روزانه قرار دهید ، به عنوان مثال: ساختار تمرینی اشتباه ، تمرین بیش از حد ، استرس درخانه یا محل کار ، استرس ناشی از رژیم غذایی یا کمبود خواب باعث تحریک این هورمون می شود.

لپتین: توسط سلول های چربی تولید می شود و نقش مهمی در کنترل اشها دارد ، همچنین می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را کاهش دهد ، این یعنی یه خبر خوب! اما برای تنظیم این هورمون شما باید فعال باشید و ورزش کنید. 

تحقیقات نشان داده است که چربی اضافه بدن می تواند باعث مقاومت در برابر لپتین شود به این معنی که مغز شما به وسیله ی لپتین تحت تأثیر قرار نمی گیرد وقتی مغز تحت تأثیر قرار نگیرد یعنی ولع شما برای خوردن زیاد می شود و احساس سیری نمی کنید. 

انسولین: هر بار که شما وعده غذایی با کربوهیدرات بالا یا یک نوشیدنی شیرین مصرف می کنید ،بدن شما در پاسخ به آن انسولین آزاد می کند تا گلوکز اضافی را از طریق سیستم گردش خونجذب کند. 

اضافه وزن اغلب می تواند به مقاومت به انسولین منجر شود که در نتیجه باعث می شود سلول ها پاسخ کمتری به هورمون ها بدهند و اولین عارضه آن می تواند دیابت باشد. 

همانطور که توضیح داده شد ، همه چیز به تمرین سخت و شدید ربط ندارد ، هورمون های کورتیزول، انسولین و لپتین نقش مهمی در تنظیم وزن و چربی بدن دارند ، تنظیم دقیق آن ها نیاز به غذای مناسب ، ورزش و کنترل استرس دارد. 

تنفس خیلی مهم است 

تنفس نادرست در طول تمرین حتی در طول تمرینات بسیار شدید می تواند به اهداف شکم صافعضلات شش تکه شما لطمه بزند. هنگامی که شما در طول تمرین سطحی تنفس می کنید ، غدد آدرنال شما کورتیزول آزاد می کند که باعث ذخیره چربی در ناحیه شکمی می شود! بله ، به همین سادگی! 

تنفس صحیح به معنی نفس عمیق شکمی است. هرگز به صورت کم عمق از دهان نفس نکشید ، هدف تنفس پر کردن شش ها از هوا از طریق بینی است. مهم نیست که چقدر تمرین شما سختاست ، هرگز به خودتان اجازه ندهید که تنفس های کم عمق از راه دهان داشته باشید. 

تمرین بیش از حد کمک کننده نیست 

فقط به دلیل اینکه شما در حال تمرین هستید به این معنی نیست که حتما" نتیجه می گیرید. بلکه چیزی که مهم است داشتن برنامه تمرینی درست. به عنوان مثال شما در طول هفته یک برنامهروتین دارید بدون توجه به نکات تمرینی ، اما باید دقت خاصی به انجام تمرینات ، استراحت مناسب و هدف های مشخص داشته باشید ، پس اطمینان حاصل کنید که یک برنامه کامل تمرینی دارید ،برنامه تمرینی باید برنامه ریزی شده باشد ، تغذیه خوب و همچنین ساختار مناسبی داشته باشد. 



[تصویر:  573998_498.jpg]


[color=#800000][b][size=medium]بی حوصلگی عامل مهم در نرسیدن [url=http://azizi.miyanali.com/168/%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%8A%D8%AA_%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82_%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%8A_%
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان